Skip to content

Διοικητική Οικονομική

Σκοπός

Σκοπός του μαθήματος είναι να δείξει στους φοιτητές τους τρόπους και τις διαδικασίες με τις οποίες η οικονομική θεωρία μπορεί να εφαρμοστεί στην άσκηση οικονομικής πολιτικής ή/και σε επιχειρηματικές καταστάσεις και να εξοικειώσει τους σπουδαστές με την πιο πρόσφατη οικονομική βιβλιογραφία σχετικά με τη λήψη αποφάσεων κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας.
Με την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να:
– Μπορούν να κατανοούν, υπολογίζουν και ερμηνεύουν τα βασικά οικονομικά μεγέθη
– Κατανοούν τους τρόπους σύνδεσης και εφαρμογής των βασικών οικονομικών μεγεθών, στο επίπεδο της καθημερινής εταιρικής λειτουργίας.
– Εφαρμόζουν τα οικονομικά μεγέθη στη λήψη βέλτιστων επιχειρηματικών αποφάσεων, Καταλάβουν πώς τα οικονομικά μπορούν να εφαρμοστούν στην ανάλυση της πολιτικής των επιχειρήσεων.
– Αξιολογούν τα αποτελέσματα του μακροοικονομικού περιβάλλοντος στην επιχείρηση και πώς οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται στις μακροοικονομικές τάσεις.
– Κατανοούν και αξιολογούν το οικονομικό και χρηματοοικονομικό σύστημα στο σύνολό τους, όπως αυτά διαμορφώνονται από τη λειτουργία των επιμέρους αγορών και τον τρόπο επίδρασης αυτών στην επιχειρηματική διοίκηση και λειτουργία.
– Κατανοήσουν την λειτουργία της επιχείρησης στο διεθνοποιημένο περιβάλλον και της παγκόσμιας οικονομίας

Μαθησιακά Αποτελέσματα

• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη Αποφάσεων, Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Αυτόνομη Εργασία
• Ομαδική Εργασία

Περιεχόμενο

Θεωρία Επιχείρησης
1.    Θεωρία Στενότητας πόρων και Βελτιστοποίηση
2.    Θεωρία Συμπεριφοράς Καταναλωτή και εφαρμογές
3.    Θεωρία και εφαρμογές Ζήτησης και Προσφοράς
4.    Ελαστικότητα Ζήτησης και Προσφοράς και εφαρμογές τους στη επιχειρηματική μονάδα
5.    Ανάλυση Κόστους και Παραγωγής
6.    Θεωρία Βελτιστοποίησης οικονομικών αποφάσεων, στις διάφορες μορφές αγορών (μονοπώλιο, Ολιγοπώλιο, πλ. ανταγωνισμός, μονοπ. ανταγωνισμός)
7.    Αγορά Παραγωγικών Συντελεστών, Ζήτηση Εργασίας και Παραγωγικότητα
Διεθνές Οικονομικό Περιβάλλον
8.    Αντιμονοπωλιακοί Νόμοι, Στρατηγικές ολιγοπωλίου και διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον Το σύγχρονο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (αγορές χρήματος, επιτόκια, διεθνείς χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί και προϊόντα, Ισοτιμίες κ.λ.π.)
9.    Θεωρία Διεθνούς εμπορίου (συγκριτικό πλεονέκτημα, πολιτικές διεθνούς εμπορίου)
10.    Εξαγωγική δραστηριότητα, Άμεσες Ξένες επενδύσεις, πολυεθνικές εταιρίες κ.λ.π.

Βιβλιογραφία
Ελληνική βιβλιογραφία:

1.    Mansfield E., (1996), Managerial Economics, Theory, Applications and Cases, εκδόσεις Ευγ. Μπένου
2.    Mankiw-Taylor (2016), Οικονομική (ενιαίο), εκδ. Τζιόλα.
3.    Baumol W., and Blinder A., (2012), ΜΑΚΡΟΟΙΚΝΟΜΙΚΗ, ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, εκδ. Broken-Hill
4.    Nicholson W. (2008) Μικροοικονομική Θεωρία: Βασικές Αρχές και Προεκτάσεις, Τόμος Α και Β, Εκδόσεις Κριτική
5.    Salvatore D., (2012), Επιχειρησιακή οικονομική στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον, εκδ. Gutenberg-Δαρδανός
6.    Arnold R.A., (2012), Μικροοικονομική, εκδ. Broken Hill – Πασχαλίδης

Ξενόγλωσση βιβλιογραφία:

1.    Thomas, C.R., Maurice, S.C., (2015), Managerial Economics: Foundations of Business, Analysis and Strategy, McGraw-Hill, 12th edition.
2.    Microeconomics: Theory and Applications 12th Edition, Edgar K. Browning and Mark A. Zupan, Wiley publ.
3.    Samuelson and Marks (2012), Managerial Economics, 7th edition, John Wiley and sons inc.
4.    Krugman, Obstfeld and Melitz, Pearson (2014), International Economics: Theory and Policy 10th Edition, Pearson Series in Economics
5.    Samuelson P.A, and Nordhaus W.D., Economics, International Edition
6.    Kantarelis D. (2010), Theories of the Firm, Indersciense